Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Návody pro učitele, jak na umělou inteligenci ve škole

2.9.2024, Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (http://www.msmt.cz/)

Umělá inteligence dnes již patří mezi běžné a užitečné pomocníky nejen v kreativních průmyslech, ale i v mediální sféře nebo bankovnictví. Nápomocná je studentům a jejich rodičům, ale také učitelům ve školách během výuky.

Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) proto vydal před začátkem nového školního roku tři materiály s doporučeními, jak AI ve výuce a běžném školním provozu využívat. Radí například, aby si z ní učitelé udělali virtuálního kolegu. Formou častých otázek a odpovědí pokrývají vedle virtuálního asistenta také témata umělá inteligence a právo a AI ve výuce.

Jedním z doporučení je, že AI může sloužit jako virtuální kolega k brainstormingu nebo coby oponent při stanovování cílů a obsahu výuky. Chatboti mohou učitelům pomoci s přípravou výukových plánů a vyhodnocováním jejich naplňování, s formulací slovního zadání, generováním kvízových otázek nebo vytvářením pracovních listů či návrhem znění pokynů pro odjezd do školy v přírodě. Zajímavou oblastí využití nástrojů AI je pomoc učitelům při výuce žáků se speciálními potřebami.

Role AI podle pracovníků NPI ČR nemá být